top of page

– Visste du att över 50 miljoner googlingar görs dagligen bara i Sverige?

vi får dig att synas

Se till att synas när dina potentiella kunder söker efter det du erbjuder! Sökordsannonsering med Google Ads hjälper dina kunder att hitta dig, du betalar bara när någon klickar på din annons.

Oavsett om du är i startgroparna eller om du redan använder dig av sökordsannonsering med Google Ads ger vi dig förutsättningarna för att öka dina intäkter - en strukturerad annonsering där så många klick som möjligt leder till konverteringar.

SÖKordsANNONSERING

Med Google Ads sökordsannonsering visar du upp dina annonser när dina potentiella kunder söker efter de produkter eller tjänster som du erbjuder på Google, eller på någon av alla miljontals siter i Googles nätverk.

Oavsett vad du har för mål med din marknadsföring, till exempel att nå ut med ditt nya varumärke på marknaden, eller nå ett visst försäljningsmål, är Google Ads en bra kanal.

Det finns flera olika annonsprodukter inom Google Ads som passar bättre eller sämre beroende på vad just ditt företagsmål är.

DISPLAYANNONSERING

Även kallat Google Display. Här visas annonserna inte i sökresultatet på Google utan på någon eller några av de webbplatser som finns i Googles Displaynätverk (GDN). Google har miljontals webbplatser, videor och appar där dina annonser kan visas kopplade till GDN. Med denna typ av annonsering kan du inrikta dina annonser så att de visas i särskilda sammanhang, för särskilda målgrupper, för särskilda platser och mycket annat.

Displayannonsering lämpar sig främst för de företag där marknadsföring av företagets varumärke är viktigt och man vill nå ut till så många som möjligt.

YOUTUBE VIDEOANNONSERING

Med TrueView-annonser når du potentiella kunder när de tittar på eller söker efter videor på YouTube. Som annonsör på YouTube har du möjlighet att styra din annonsering mot den målgrupp du vill ska se dina annonser. Till exempel vilka sökord du vill synas på, vilken demografisk målgrupp du vill rikta dig till, vilka intressen målgruppen har och vilka placeringar du vill nå ut till.

Det bästa är också att du bara betalar när din målgrupp har sett din annons eller interagerat med den. Detta gör att YouTube annonsering har förhållandevis låga priser och det kan hjälpa till att öka din kundkrets och lönsamhet på ett kostnadseffektivt sätt.

REMARKETING

Remarketing är ett sätt att återknyta till personer som tidigare har interagerat med din webbplats eller mobilapp. Det gör det möjligt för dig att placera dina annonser strategiskt framför dessa målgrupper när de söker på Google eller besöker Googles partnerwebbplatser. Denna typ av annonsering kan vara en strategisk del av din annonsering oavsett om du är ute efter att öka din försäljning, få fler registreringar eller stärka medvetenheten om ditt varumärke. 

 

Varför bör man anlita en specialist för att ta hand om sitt Google Ads-konto?

Vi är övertygade om att Google Ads kan hjälpa ditt företag att nå framgång. Men kanske har du inte den tid eller de resurser som krävs för att skapa och regelbundet underhålla ett framgångsrikt Ads-konto.

För att Google Ads ska ge de resultat man vill ha behövs regelbunden tillsyn och optimering. Det är lätt att tro att den som betalar mest syns mest. Budget och sökordens bud är en av flera viktiga delar, men det är mycket mer som också är viktigt.

Google lägger stor vikt vid att annonserna i sökresultatet ska vara relevanta för den som söker, därför har de kommit fram till något som de kallar quality score, eller kvalitetsresultat.

Detta är mycket viktigt för att du ska synas så mycket som möjligt och ett högt kvalitetsresultat ger dig även billigare klick och högre annonsranking. Det kan därmed bli kostsamt att inte ha ett regelbundet optimerat konto.

Regelbunden tillsyn ökar kontots relevans och ökar helt enkelt dina chanser att lyckas med din Google annonsering. Oftast blir det till och med billigare att ha en specialist som sköter ditt konto, då det positiva resultatet oftast är större än arvodet.

bottom of page